Jumaat, 3 November 2017

SUSU KERBAU

Assalammualikum. Terima Kasih  yang berkujung ke blog saya.

Disini kami membuat jualan susu kerbau segar. Oleh itu, terdapat beberapa mafaat susu kerbau nie. Antaranya ialah :

1. Kaya dengan protein
Susu kerbau mengandungi protein dengan sembilan asid amino di dalamnya. Satu cawan susu kerbau mengandungi kira-kira 8.5 gram protein. Susu ini boleh disyorkan untuk warga tua sebagai cara untuk melindungi kesihatan otot.

2. Kaya mineral
Susu kerbau kaya dengan kalsium yang penting untuk tulang dan gigi yang sihat. Minum kerbau secara kerap boleh melindungi anda daripada osteoporosis. Susu kerbau juga kaya dengan magnesium, kalium, dan fosforus. Susu ini juga kaya dengan besi yang penting untuk pengeluaran sel darah merah dan memperbaiki fungsi otot.

3. Kaya dengan vitamin
Susu kerbau mengandungi banyak riboflavin dan vitamin B12. Kajian menunjukkan bahawa vitamin B12 dapat mencegah serangan jantung dan strok. Dalam kerbau susu juga mengandung vitamin A, vitamin C, dan thiamin. Begitu juga folat, vitamin B6, dan niasin.

4. kolesterol rendah
Kolesterol jahat sering dianggap berbahaya kepada kesihatan. Susu kerbau hanya mengandungi sedikit kolesterol. Ini bermakna, susu ini boleh menjadi pilihan alternatif untuk pesakit dengan penyakit jantung dan diabetes. Susu kerbau juga boleh menurunkan tahap kolesterol jahat (LDL) di dalam badan anda.

5. lemak tinggi
Jika anda ingin mendapatkan berat badan, susu kerbau boleh menjadi pilihan. Susu ini mengandungi lebih banyak lemak daripada susu lembu. Ini lemak boleh meningkatkan jisim otot dan membantu menggemukkan badan.


Sumber : www.kesehatanpedia.com/2015/04/kandungan-manfaat-susu-kerbau-untuk.html?m=11




                            Susu Bungkus



Susu Botol



Susu kerbau segar.
Satu litter Rm 7.
Satu botol Rm 3 - 3.50
Sekali pehantaran. 🚛💨
Area kuala kangsar.
Susu terhad 🔥🔥🔥
Siapa cepat dia dapat.😏😏
Ingin merasainya!!!! 😱😱                          sekali rasa baru tahu..
www.wasap.my/601124054809

Terima Kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan